marketing internetowy
fot. pixabay.com

Kreowanie wizerunku marki, produktu lub firmy wymaga czasu i jest to proces, nad którym trzeba bezustannie pracować. Zazwyczaj zajmują się tym zewnętrzne agencje PR lub specjalnie stworzony dział public relations. Do obowiązków osoby sprawującej pieczę nad marketingiem i PR-em firmy należy budowanie wizerunku marki, docieranie do szerszego grona odbiorców, oraz dbanie o relacje z odbiorcami. Taka osoba powinna znać narzędzia public relations i umieć je zastosować. Powinna także wiedzieć czym jest product placement i podołać obowiązkom, jakie niesie za sobą np. event marketing

Należy wspomnieć, że marketing internetowy składa się z kilku gałęzi, a każda z nich wymaga odrębnej wiedzy. Zatem, by działania były spójne i przynosiły oczekiwane rezultaty, niezbędna jest praca nie jednej, a kilku osób.

Do działań marketingu internetowego należą:

  • pozycjonowanie strony internetowej i optymalizacja pod kątem SEO – tu potrzebny specjalista SEO, którego praca polega na uzyskaniu jak najlepszych wyników w wyszukiwarkach internetowych, poprawienie widoczności strony www, a dzięki temu dotarcie do szerszego grona potencjalnych klientów, i w efekcie zwiększenie sprzedaży.
  • reklamy Google Ads – polega na właściwej konfiguracji usługi tak, by reklamy wyświetlały się tylko tym osobom, które są zainteresowane zakupem danego produktu.
  • remarketing – czyli reklama wyświetlana na różnych stronach internetowych wszystkim osobom, które niedawno odwiedziły stronę danego produktu czy usługi, ale z jakiegoś powodu nie nabyły go. Remarketing ma na celu zachęcenie do ponownego przyjrzenia się ofercie i w rezultacie dokonania zakupu.
  • video marketing, czyli treści wizualne, które zdecydowanie szybciej trafiają do odbiorców. Najpopularniejszą formą video marketingu jest kanał na Youtube. Uznanie zyskują również transmisje na żywo na Facebooku (sprzedażowe), InstaStory, TikTok czy Snapchat, który był prekursorem krótkich filmików wrzucanych na swój kanał.
  • social media marketing (szereg działań z zakresu public relations realizowanych za pośrednictwem mediów społecznościowych, każde medium ma swój własny charakter i content, dlatego działania muszą być do niego dostosowane).
  • inluencer marketing, czyli działania opierające się na współpracy firm z influencerami (osobami takimi jak youtuberzy, gamerzy (streamerzy), blogerzy, osoby posiadające profil na Facebooku, Instagramie, Twitterze, Snapchacie czy TikToku, które mają wpływ na decyzje zakupowe swoich obserwatorów).
  • content marketing, czyli marketing treści, tu pełne pole do popisu ma z kolei copywriter, którego zadaniem jest tworzenie atrakcyjnych treści na strony internetowe, pisanie artykułów itd.
marketing online
fot. pixabay.com

Marketing internetowy jest niezwykle ważny zarówno w przypadku wprowadzaniu nowej marki na rynek, jak i wzmacnianiu pozycji istniejącego już brandu. Ponadto marketing online dotyczy zarówno produktów, usług, jak i osób. W tym ostatnim przypadku mamy do czynienia ze zjawiskiem zwanym personal branding, czyli budowanie marki osobistej. Jest to niezwykle ważne, zwłaszcza kiedy nasza wiedza czy umiejętności są naszym narzędziem do pracy, a więc jesteśmy np. coachem, autorem książek, kursów online, influencerem.

Korzyści wynikające ze stosowania marketingu internetowego

Życie zarówno ludzi jak i firm toczy się w sieci. Dlatego też marki musiały zmodyfikować marketing tradycyjny i wyjść naprzeciw potrzebom rynku. To bardzo dobre wyjście, ponieważ marketing internetowy pozwala docierać do klientów przez całą dobę, nawiązywać interakcje z odbiorcami, optymalizować koszty kampanii reklamowej, zwiększać wiedzę o grupie docelowej oraz budować i dopasowywać działania na podstawie tej wiedzy, mierzyć skuteczność działań oraz personalizować komunikaty marketingowe.

Marketing internetowy stał się niezwykle istotnym i nie tyle niezbędnym, co wymaganym odłamem marketingu, bez którego istnienie naszej marki w sieci wyjdzie spod naszej kontroli, ponieważ opinie na jej temat i tak będą się pojawiały, klienci znajdą miejsce w sieci, by podzielić się swoimi uwagami na jej temat. Zadaniem marketingu internetowego jest danie internautom tej przestrzeni, gdzie swoją satysfakcją będą budować siłę i potęgę marki.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here