Social media manager
fot. pizabay.com

Social media manager, czyli inaczej specjalista ds. social media lub social media ninja to osoba, która zarządza profilami kanałów społecznościowych, buduje zaangażowaną społeczność, kreuje i wzmacnia wizerunek firmy. Czym się zajmuje social media manager, ile zarabia i czy każdy może nim zostać? Sprawdźmy!

Wśród nowopowstałych zawodów wykonywanych przez internet, takich jak wirtualna asystentkainfluencer, freelancer, specjalista SEO, znalazł się również social media manager. Co ciekawe, jeszcze kilka lat temu firmy poszukiwały najczęściej specjalisty ds. social mediów, zaś dziś zawód ten ma wiele specjalizacji i można śmiało powiedzieć, że z roku na rok ich przybywa.

Social media manager – czym się zajmuje?

Social media manager jest odpowiedzialny za komunikację pomiędzy firmą a klientami za pomocą wszelkich dostępnych mediów społecznościowych. Zawód ten łączy zadania managerskie z zarządzaniem projektów, działaniami w zakresie video marketingu, copywriting oraz elementy obsługi klienta.

Wydawać by się mogło, że praca polega tylko na publikowaniu postów w różnych portalach społecznościowych. Nic bardziej mylnego. Do zadań social media managera należy przygotowywanie całych strategii, aby obecność firmy w mediach społecznościowych była spójna. Do tego niezbędna jest wiedza o potrzebach, które zaspokaja dany produkt/usługa, o potencjalnych klientach marki, ich zachowaniu oraz sposobie działania. Tu niezbędna jest wiedza nie tylko w zakresie PR czy marketingu internetowego, ale także socjologii czy psychologii.

Social media manager musi doskonale poruszać się po mediach społecznościowych, znać ich funkcje, nadążać za nowościami oraz posiadać umiejętności i cechy niezbędne na tym stanowisku.

Cechy dobrego social media managera

Social media manager musi być zainteresowany tym, co dzieje się w branży. Musi śledzić wciąż rozwijające się social media, musi być nastawiony na ciągłą naukę i poszerzanie umiejętności. Musi być także kreatywny, komunikatywny i otwarty, w końcu jego praca polega na budowaniu relacji. Musi mieć lekkie pióro umieć posługiwać się słowem. Powinien wiedzieć, jak pisać bloga czy prowadzić kanał na YouTube.

Media społecznościowe żyją własnym, bardzo dynamicznym życiem. Social media manager musi sprawnie i skutecznie reagować na komentarze, udzielać wyczerpujących odpowiedzi, być przygotowany na stres, nie ulegać emocjom. Odpowiadając na niegrzeczne komentarze misi zachować klasę i spokój, nie dać się sprowokować i nie wdawać się w nic nie wnoszące dyskusje.

social media ninja
fot. pixabay.com

Social media manager – czy każdy może nim zostać?

By dostać pracę w zawodzie social media managera należy samemu mieć nienaganne profile na popularnych portalach. Wszystkie media mają posłużyć przyszłemu social media managerowi za wizytówkę, z którą na pewno rekruter się zapozna zanim podejmie decyzję o zatrudnieniu.

Zazwyczaj jest również wymagana znajomość języka angielskiego. Często aktualności na temat social mediów czy wiele artykułów przydatnych do pracy pisanych jest właśnie w tym języku. Jego znajomość ułatwia poszerzanie wiedzy. Zdarza się także, że jednym z obowiązków social media managera jest tworzenie postów w języku angielskim.

Pracę w zawodzie social media managera na pewno ułatwią studia w tym kierunku, jednak tak naprawdę przydatne mogą się okazać również ukończone kierunki dziennikarstwa, marketingu, socjologii czy informatyki. Duże znaczenie może mieć także doświadczenie. Jeśli kandydat na social media managera prowadzi blog, fanpage czy profile na portalach typu Instagram, Twitter, LinkedIn czy GoldenLine , również zostanie to wzięte pod uwagę.

Ile zarabia social media manager?

Wynagrodzenie dla social media managera waha się w granicach 2400 netto do nawet 4700 netto. Mowa oczywiście o pracy social media managera na etacie. Zarabianie przez internet w zawodzie social media ninja wygląda nieco inaczej i uzależnione jest od zakresu działań oraz liczby obsługiwanych firm.

Zawód social media managera przeznaczony jest dla osób ambitnych, zdyscyplinowanych, konsekwentnych. Osoby, które nie posiadają tych, chcesz, a interesuje je praca w domu przez internet, powinny rozważyć np. wypełnianie ankiet lub klikanie w reklamy.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here