copywriter
fot. pixabay.com

Jeszcze kilka lat temu nikt nie słyszał o takim zawodzie jak freelancer, specjalista SEO, social media ninjainfluencer czy wirtualna asystentka. Zarabianie przez internet uchodziło za coś niemalże nieosiągalnego, a praca zdalna do dziś przez starsze pokolenia jest traktowana jak forma zabijania nadmiaru czasu na bezrobociu. 

Czasy się zmieniają, zapotrzebowanie na rynku pracy również. Praca w domu przez internet staje się coraz bardziej opłacalna w związku z czym, coraz więcej osób rezygnuje z etatu na rzecz pozostania freenalcerem, czyli tzw. wolnym strzelcem. Jednym z najbardziej pożądanych zawodów online jest copywriter, choć zawód ten jest niezwykle popularny również jako praca na etacie.

Copywriter – praca dla każdego?

Kto może zostać copywriterem? Zacznijmy może od tego czym tak naprawdę zajmuje się copywriter? Otóż, copywriter zajmuje się pisaniem tekstów na strony internetowe, artykuły tematyczne, tworzy opisy produktów do sklepów internetowych, tworzy teksty reklamowe, na ulotki, broszury, materiały prasowe. Krótko mówiąć zajmuje się tworzeniem treści.

Czy copywriter to praca dla każdego? Niestety nie. Choć mogłoby się wydawać, że pisać każdy potrafi i zmniejszą bądź większą trudnością każdy mógłby napisać tekst na wybrany temat.

Teksty muszą być unikalne (nie mogą być zapożyczane tj. kradzione z innych stron internetowych), poprawne merytorycznie i stylistycznie, nie mogą zawierać błędów ortograficznych. Z tym poradzi sobie każda osoba, która na maturze uzyskała co najmniej dobrą ocenę z języka polskiego. Niestety to nie wystarczy. Dobry copywriter musi znać zasady marketingu internetowego, musi umieć pisać chwytliwe teksty, przyciągające uwagę nagłówki. Musi wiedzieć, jak pisać bloga, ponieważ wiele firm decyduje się na usługi copywriterów do tworzenia blogów firmowych. Musi także wiedzieć, jak stworzyć tekst, który wzbudzi w potencjalnym kliencie potrzebę nabycia produktu/usługi, którą prezentuje treść.

copywriter praca
fot. pixabay.com

Copywriter musi wiedzieć, jak wygląda schemat treści reklamowej, jakich słów można mu użyć, a jakich nie. Oczywiście całą tę wiedzę można zdobyć inwestując w swój rozwój tj. czytając książki o copywritingu, biorąc udział w szkoleniach, webinarach itp.

Copywriter musi również odpowiednio przygotować się do zlecenia, nad którym będzie pracował. Musi zgłębić temat, by treść miała charakter ekspercki, a nie amatorski. Musi poznać konkurencję, zrozumieć i wczuć się w rolę klienta, którego należy przekonać do wybrania właśnie tej firmy a nie konkurencyjnej. To, w dzisiejszych czasach niezwykle trudne wyzwanie, bowiem świadomość konsumentów jest znacznie bardziej rozwinięta niż jeszcze kilka lat temu.

Copywriter a praca zdalna

Praca zdalna dla copywriterajest najczęściej wyszukiwaną w ogłoszeniach z ofertami pracy. Być może z tego właśnie względu, że początkowo każdemu wydaje się, że może zostać copywriterem. W związku z tym, również stawki dla copywriterów są bardzo rozbieżne.

Profesjonalni copywriterzy potrafią zarobić nawet kilkanaście tysięcy miesięcznie, zaś copywriterzy – amatorzy biorą zlecenia, za które otrzymują ok. 5 zł za jeden artykuł. Taka współpraca zazwyczaj kończy się obustronnym niezadowoleniem, ponieważ zleceniodawca otrzymuje słabej jakości treści, a wykonawca przeliczając, ile czasu poświęcił na wykonanie zlecenia, dochodzi do wniosku, że nie jest to dla niego zbyt intratne zajęcie.

Czy rzeczywiście trudno o dobrego copywritera? Jakość obroni się sama. Dobry copywriter wie, jak zrobić sobie skuteczną reklamę, by zyskać więcej zleceń, wie, jak ważna jest satysfakcja zleceniodawców, którzy (o ile będą zadowoleni) na pewno będą wracali z kolejnymi zleceniami lub polecą jego usługi swoim znajomym.

Wśród innych, równie popularnych ofert pracy w domu przez internet jest wypełnianie ankietklikanie w reklamy czy kanał na YouTube.

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here