Specjalista SEO
fot. pixabay.com

Specjalistą nie staniesz się w jeden dzień. Więc jeśli interesuje cię zarabianie przez internet, a klikanie w reklamy i wypełnianie ankiet już dawno cię znudziło i szukasz zawodu, który zapewni ci stały dochód, musisz niestety pomyśleć o czymś prostszym niż specjalista SEO. Oczywiście jeśli chodzi o szybki zarobek, bo nic nie stoi na przeszkodzie, byś już dziś zaczął uczyć się optymalizacji stron internetowych pod kątem SEO i po zdobyciu odpowiedniej wiedzy stał się specjalistą w tejże dziedzinie. 

Zawody przyszłości zyskują coraz większą popularność. Wśród kobiet sławę zyskała wirtualna asystentka, zaś wśród mężczyzn specjalista SEO. Z kolei social media manager, podobnie jak copywriter i influencer cieszą się popularnością zarówno wśród kobiet, jak i mężczyzn.

Czym się zajmuje specjalista SEO?

Specjalista SEO to osoba, której zadaniem jest pozycjonowanie i optymalizacja stron internetowych. Celem pracy pozycjonera SEO jest uzyskanie jak najlepszych wyników w wyszukiwarkach internetowych, zwiększenie widoczności strony, a co za tym idzie dotarcie do jak największej liczby potencjalnych klientów, aż w końcu zwiększenie sprzedaży. Zadaniem pozycjonera jest dotarcie do konkretnych ludzi zainteresowanych ofertą strony, którą pozycjonuje.

Do obowiązków specjalisty SEO należą:

  • analiza postępów pozycjonowania strony klienta i sprawdzanie jej pozycji w wyszukiwarkach,
  • analiza konkurencji,
  • dbanie o dostarczanie odpowiednich treści na strony (specjalista SEO musi wiedzieć, jak pisać bloga, by zdobyć czytelników)
  • wyszukiwanie nisz tematycznych,
  • opracowywanie strategii marketingowych,
  • monitorowanie ruchu, analiza konwersji,
  • Sporządzanie raportów SEO,
  • linkbuilding,
  • pozostałe procesy związane z SEO
Specjalista SEO praca
fot. pixabay.com

Specjalista SEO – kto może nim zostać?

Zdziwisz się zapewne, kiedy usłyszysz, że każdy. Ale tak, to prawda. Aktualnie żadna z polskich uczelni nie prowadzi specjalistycznych studiów, które nauczyłyby zawodu pozycjonera od podstaw. Z jednej strony oznacza to, że każdy ma równe szanse (z zawodem lub bez). Prostszą drogę kariery będą jednak miały osoby z wiedzą i doświadczeniem z zakresu marketingu internetowego oraz po studniach informatycznych. Nie są to jednak twarde warunki, które należy spełniać, by móc wykonywać ten zawód.

Najlepszą wiedzę z zakresu pozycjonowania i optymalizacji stron www można uzyskać biorąc udział w licznych szkoleniach i kursach. Choć te poruszają tylko teoretyczne zagadnienia, a pozycjoner swoje umiejętności może rozwijać tylko w praktyce. Ponadto pozycjoner musi bezustannie śledzić nowinki branżowe, dokształcać się i podążać za zmianami, jakie narzuca algorytm Google.

Specjalista SEO m.in. musi:

  • znać pojęcia URL, Pagerank, DNS, dane strukturalne, serwer pośredniczący, HTTP/HTTPS/HTTP2,
  • wiedzieć, jakie są parametry URL w wyszukiwarce Google,
  • znać najważniejsze aktualizacje algorytmu Google w zakresie SEO i SEM,
  • wiedzieć, jak optymalizować kanał na YouTube,
  • umieć wymienić czynniki rankingowe Google i wytyczne wyszukiwarki,
  • wiedzieć, jak przyspieszyć działanie strony i z jakich narzędzi powinna korzystać,
  • umieć analizować wpisywane przez internautów frazy,
  • wiedzieć, jak pisać bloga i artykuły na strony pod kątem SEO,
  • znać Google Analytics i umieć prezentować wyniki klientowi.

Jakie cechy powinien posiadać specjalista SEO?

By uzyskać status specjalisty (nie tylko samozwańczy) i profesjonalisty należy posiadać szereg umiejętności i cech. Pozycjonerzy muszą być cierpliwi, wytrwali i posiadać otwarty umysł. Nie mogą bać się podejmowania ryzyka, szukania nowych rozwiązań i testowania ich. Pożądane są również umiejętności analityczne.

Specjalista SEO musi być przygotowany, że na rezultaty podjętych działań niekiedy trzeba długo czekać, a jego praca jest procesem ciągłym i długotrwałym. Osoby w gorącej wodzie kąpane i niecierpliwe na pewno nie odnajdą się w tym zawodzie. Niezbędna jest również kreatywność. Wielu klientów oczekuje od SEO-wców opracowania nowych strategii i wdrożenia ich.

Specjalista SEO – ile zarabia?

Średnia pensja specjalisty SEO wynosi ok. 6,7 tys. Netto, przy czym początkujący pozycjoner tzw. Junior SEO Specialist otrzymuje ok 3000-3500 zł netto miesięcznie. Inaczej mogą wyglądać zarobki, jeśli specjalista SEO to również freelancer, czyli osoba zarabiająca na własnych rachunek, dla której praca w domu przez internet jest formą etatu.

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here